Scouts

Leeftijd: 11 t/m 15 jaar

Opkomst: Elke zaterdag van 13.00 tot 16.00.

Leiding: Francis Nijenhuis, Martijn van den Oort en Bart Westerink.

Wat zijn Scouts

Ben jij 11-15 jaar?

Scouts zijn jongeren tussen de 11 en de 15 jaar oud. Ze doen elke week wat anders. Van vuur stoken tot koken, van buitenspelen tot vlotvaren en van speurtochten tot grote bouwwerken maken met hout en touw.

Steeds zelfstandiger

Als je net scout bent - op je elfde jaar ongeveer - helpt de leiding nog veel. Later krijg je steeds meer verantwoordelijkheid. Het is de bedoeling dat jij met je groep, en een beetje hulp van de leiding, leert redden.

Op ontdekkingsreis

Het is duidelijk: plezier is het belangrijkst bij Scouting. Met veel plezier ga je me andere scouts op ontdekkingsreis. Je ontdekt je zelfstandigheid, neemt beslissingen, kiest je eigen route. Je leert dat je andere scouts iets kunt leren. Je verlegt je grenzen op een avontuurlijke manier. Hoe ouder je wordt, hoe minder leiding je krijgt, hoe zelfstandiger je zelf wordt. Bij Scouting ontwikkel je je talenten. Bij Scouting gaan plezier en ontdekken dus samen.

Kampen

De welpen gaan gedurende het jaar ongeveer 3 keer op kamp. Twee kampjes zijn kleine kampjes van één of twee nachten, de scouts slapen dan in een gebouw of tent. Het zomerkamp is in de zomervakantie en duurt ongeveer een midweek. De scouts slapen dan in hangmatten of tentjes.